Solídne, očakávané a rutinné, sú prívlastkami, ktorými možno počastovať „Too Mean to Die“ – najnovšiu dosku heavy metalových velikánov ACCEPT. Kto chce, nájde však aj viac…
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /data/3/b/3b202ed1-f866-4a93-a8e8-ecff02b28d46/valhalla.sk/web/wp-content/plugins/related-posts-by-zemanta/init.php on line 183
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /data/3/b/3b202ed1-f866-4a93-a8e8-ecff02b28d46/valhalla.sk/web/wp-content/plugins/related-posts-by-zemanta/recommendations.php on line 173
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /data/3/b/3b202ed1-f866-4a93-a8e8-ecff02b28d46/valhalla.sk/web/wp-content/plugins/related-posts-by-zemanta/init.php on line 183
Gitaristovi Wolfovi Hoffmannovi už ako jedinému pôvodnému členovi tejto legendy sa vonkoncom nedá uprieť, ako odhodlane a nezlomne vedie túto značku už takmer 45 rokov. Jeho tvrdohlavosť a nepoddajnosť síce spálila, a isto ešte spáli, za sebou nemálo mostov. Vtisla však kapele nezameniteľný prejav, po ktorom je stále hlad. Hoci posledných pár radových albumov bojoval so sterilitou či uniformitou a nezmenili na tom nič ani uplynulé personálne zmeny.
Bleskom z jasného neba sa stal odchod Petra Baltesa (basgitara), ktorý bol neodmysliteľnou súčasťou kapely od prvej radovky a súčasne akousi povahovou protiváhou voči hlavnému kapelníkovi. Skutočné dôvody si môžeme len domyslieť. Prekvapujúcim však bolo jeho následné angažovanie sa v kooperácii Uda Dirkschneidera s orchestrom „We are One“ alebo jeho ďalšie spojenie s Udom a Stefanom Kaufmannom (ex ACCEPT), už ale pod hlavičkou THE OLD GANG.
Poďme však späť k ACCEPT. Wolfov záujem v spojení klasickej a metalovej hudby je všeobecne známy. Práve turné „Symphonic Orchestra Terror“ venované tejto jeho vášni sa stalo pre sprevádzajúcich muzikantov vstupenkou do radov ACCEPT. Martin Motnik, Nemec s americkým pasom, zalepil dieru po odídenom Petrovi, a treťou gitarou „sa stal“ Američan Philip Shouse. Práve angažovanie troch sekerníkov (tým tretím je Uwe Lulis ex-GRAVE DIGGER) malo priniesť sýtejší, mohutnejší a dynamickejší koncertný prejav.
Žiadna z nových akvizícii nepriniesla impulz, ktorý by zásadným alebo aspoň kozmetickým spôsobom, upravila súčasnú tvár kapely. Tá od návratovej dosky „Blood of the Nations“ (recenzia TU) neuhne ani o piaď. Martin je síce podpísaný pod niekoľkými zásadnými príspevkami, stále však len v rámci definovaného „acceptovského“ šlabikára. Opätovný producentský dohľad Andyho Sneapa a Wolfove zväzujúce okovy ustriehli, aby nedošlo hoci čo i len k malej odchýlke. Toto je a bude súčasný ACCEPT. Berte alebo nechajte tak!
Už na základe spomenutého nasleduje „Too Mean to Die“ zvukovo líniu posledných nahrávok, našťastie sa tomu tak nedeje v zmysle kompozičnej kvality. Aktuálna novinka je na hony vzdialená vylúhovaným nápadom nesúcich názov minulej dosky „The Rise of Chaos“ (recenzia TU). Skladbám nechýba potrebná energia a nasadenie, refrénom náležitá ľahkosť, riffom údernosť, a sólam húževnatosť. Nahrávka konečne nepôsobí príliš strnulo, zakríknuto či strojene, pulzuje ňou istá uvoľnenosť. Jedným dychom a férovo treba dodať, že hymnickosť a gitarová prieraznosť „Blood of the Nations“ je stále nedostižná.
Doska nám ponúka klasické a rokmi overené „acceptovské“ atribúty, vypätý vokál Marka Tornilla, dobiedzavé, nezastaviteľné Wolfove riffy a kľukaté sólové momenty s melodickým háčikom. Taká je aj úvodná „Zombie Apocalypse“. Titulná „To Mean to Die“ hryzie o čosi dôraznejšie, je prepletená bleskovými gitarovými sólovými výpadmi. „Overnight Sensation“ so sviežim rockovým odpichom a našliapnutá „No Ones Master“ vsádzajú na iskrivejšiu melodickejšiu nôtu, javia sa vzdušnejšie a bezprostrednejšie.
„The Undetaker“ zase ovinie ponurou aurou a hneď na to prekvapí zvonivým zborovým chorálom, ktoré striedajú hutné a dusivé riffy. „Sucks to Be You“, „Not My Problem“ a „How Do We Sleep“ vytiahne len osobitosť Wolfovej gitarovej hry, jej sýtosť a agilnosť. Týmto položkám však chýba výraznejšia osobnosť či zaujímavejší refrén.
V „Symphony of Pain“ nájdeme odkaz Beethovenoj symfónie znejúci v kaskádovom sóle, skladbu zdobí nekompromisný Mark, hrmiaci refrén a útočné riffy. „The Best is Yet to Come“ je citlivou baladou s rôznymi polohami vokálu pôsobiace rozjímavo, nostalgicky, ale aj nezlomne. Odkazy na klasických majstrov sú prítomné aj v záverečnom rozvážne vybudovanom inštrumentálnom kúsku „Samson and Delilah“, tentoraz inšpirovaným Antonínom Dvořákom s vtkanými orientálnymi vplyvmi.
„Too Mean to Die“ je profesionálne zvládnutou nahrávkou vyzretých hudobníkov vedenou osobnosťou, ktorá zachováva odkaz ACCEPT bez úmyslu nejako experimentovať a triafajúc sa do dlhoročného vkusu verných fanúšikov.
Hodnotenie autora: 6,5 / 10
Páčia sa vám naše autorské články? Ak máte záujem, môžete nás podporiť ľubovoľnou sumou. Peniaze využijeme na prevádzku Valhalla.sk.
Žáner: heavy metal Krajina pôvodu: Nemecko Vydavateľstvo: Nuclear Blast Records Dátum vydania: 29.01.2021 Web: https://www.acceptworldwide.com/ |
Zostava: Mark Tornillo – vokály Wolf Hoffmann – gitary Uwe Lulis – gitary Philip Shouse – gitary Martin Motnik – basgitara Christopher Williams – bicie |
Tracklist: Zombie Apocalypse (05:31) Too Mean to Die (04:21) Overnight Sensation (04:24) No Ones Master (04:10) The Undertaker (05:37) Sucks to Be You (04:05) Symphony of Pain (04:39) The Best is Yet to Come (04:47) How Do We Sleep (05:41) Not My Problem (04:21) Samson and Delilah (04:31) |
Diskografia: Accept – 1979 I’m Rebel – 1980 Breaker – 1981 Restless and Wild – 1982 Balls to the Wall – 1983 Metal Heart – 1985 Russian Roulette – 1986 Eat the Heat – 1989 Objection Overruled – 1993 Death Row – 1994 Predator – 1996 Blood of the Nations – 2010 Stalingrad: Brothers in Death – 2012 Blind Rage – 2014 The Rise of Chaos – 2017 Too Mean to Die – 2021 |
Definitíva: Aktuálna novinka ikony ACCEPT neprekvapuje a nevybočuje z radov predchádzajúcich radoviek. „Too Mean to Die“ ponúka vyzretý a profesionálne zahratý heavy metal. Ten bez kompromisov ctí odkaz tejto legendy. Ponúka tony osobitej gitarovej hry, suverénneho vokálu a známej melodiky. |
1 – absolútny prepadák, 2 – otrasné, 3 – slabé, ale stojí za povšimnutie, 4 – priemer s nedostatkami, 5 – priemer s ambíciami, 6 – dobré, 7 – veľmi dobré, ostane dlho v pamäti, 8 – výborné, 9 – strhujúce, nezabudnuteľné dielo, 10 – genialita, pravá Valhalla
Top the best clean tainted bitcoins
А я знаю как найти правильную ссылку на гидру по этому поделюсь с вами и зеркалом и официальной ссылок на hydraruzxpnew4af ссылка гидра анион
Odporúčané články
Redaktor Valhalla.sk