Známy americký gitarista z kapely DREAM THEATER vydáva svoju druhú sólovú štúdiovku.
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /data/3/b/3b202ed1-f866-4a93-a8e8-ecff02b28d46/valhalla.sk/web/wp-content/plugins/related-posts-by-zemanta/init.php on line 183
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /data/3/b/3b202ed1-f866-4a93-a8e8-ecff02b28d46/valhalla.sk/web/wp-content/plugins/related-posts-by-zemanta/recommendations.php on line 173
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /data/3/b/3b202ed1-f866-4a93-a8e8-ecff02b28d46/valhalla.sk/web/wp-content/plugins/related-posts-by-zemanta/init.php on line 183
Gitarové inštrumentálne albumy patria zvyčajne k tým náročnejším. Skĺbiť nástroje bez spevu a dodať im hĺbku, smer a štruktúru, je určite veľmi náročné. Sú umelci, ktorí takýmto nahrávkam vedia dať pri všetkej svojej prirodzenosti ešte dušu. Medzi nich určite patria Steve Vai, Joe Satriani a v neposlednom rade aj John Petrucci.
A práve mozog kapely DREAM THEATER vydáva svoj druhý sólový album, po 15. rokoch. Aký je rozdiel medzi Petrucciho domovskou kapelou a sólovou novinkou? Rukopis Johnových gitár ostáva nemenný a je veľmi ľahko rozpoznateľný. Spev na sólovke nahrádzajú veľmi melodické gitarové vyhrávky a album jednoducho chutí.
Keď som písal o Satrianiho novinke (recenzia TU), že mi na nej nechýba spev, lebo aj bez neho je maximálne vyvážená a príťažlivá, to isté hovorím aj o albume „Terminal Velocity“ od Petrucciho.
Všetkých 9 piesní je výhradne inštrumentálnych, nachádzajú sa na ploche 55 minút. Za bicími mu sekunduje bývalý spoluhráč s DREAM THEATER Mike Portnoy. Títo dvaja hudobníci sa stretli pri nahrávaní nových piesní po neuveriteľných jedenástich rokoch. Ani sa tomu veriť nechce, veď akoby to bolo nedávno, čo vypustili album „Black Clouds & Silver Linings“. Basgitaru vzal do rúk David LaRue z FLYING COLOURS. Zostava ako vyšitá a predurčená na úspech.
Petrucciho čerstvá sólovka je fantastickým hudobným divadlom, ktoré by malo byť povinnou jazdou všetkých milovníkov progresívnej muziky. Album ma paradoxne bavil hneď pri prvom počutí, hoc takéto diela si vyžadujú viac pozornosti a možno aj viac počutí. Gitarové vyhrávky sa mi ľahko vrývajú pod kožu a jednoducho ma bavia. Ťažko opisovať každý song, nemalo by to váhu ani hodnotu. Tu platí do bodky, radšej stokrát počuť ako raz čítať.
Album pôsobí perfektne ako celok, má úžasný zvuk, aj produkciu. Piesne sú veľmi pestré a silné. Nedostávam žiadny pocit klišé alebo nejakej zvláštnej nudy. Na nudu tu jednoducho priestor neostáva. Mám preplnený pocit z dokonalých piesní. Perfektné inštrumentálne predstavenie.
Hodnotenie autora: 8,5 / 10
Páčia sa vám naše autorské články? Ak máte záujem, môžete nás podporiť ľubovoľnou sumou. Peniaze využijeme na prevádzku Valhalla.sk.
Žáner: instrumental progressive rock/metal Krajina pôvodu: USA Vydavateľstvo: Sound Mind Music Dátum vydania: 28.08.2020 Web: https://johnpetrucci.com/home/ |
Zostava: John Petrucci – gitara Dave LaRue – basgitara Mike Portnoy – bicie |
Tracklist: Terminal Velocity (06:08) The Oddfather (06:25) Happy Song (06:01) Gemini (05:47) Out of the Blue (05:47) Glassy-Eyed Zombies (05:56) The Way Things Fall (07:33) Snake In My Boot (04:04) Temple of Circadia (07:10) |
Diskografia: Suspended Animation – 2005 Terminal Velocity – 2020 |
Definitíva: Kráľ progresívnej metalovej gitary John Petrucci (DREAM THEATER) vydal svoju druhú sólovku po 15. rokoch. Virtuóz dokazuje na albume „Terminal Velocity“, že je nevyčerpateľnou studnicou nápadov. Výborné inštrumentálne predstavenie, ktorého latka je postavená veľmi vysoko, umocňuje aj štúdiová spolupráca dua Petrucci-Portnoy po jedenástich rokoch. |
1 – absolútny prepadák, 2 – otrasné, 3 – slabé, ale stojí za povšimnutie, 4 – priemer s nedostatkami, 5 – priemer s ambíciami, 6 – dobré, 7 – veľmi dobré, ostane dlho v pamäti, 8 – výborné, 9 – strhujúce, nezabudnuteľné dielo, 10 – genialita, pravá Valhalla
Odporúčané články
Redaktor Valhalla.sk, slovenský básnik a spisovateľ. „Píšem, lebo mám rád mojich klaunov s krídlami tam hlboko dnu… vdýchnite, alebo nie.“