Košická formácia INFER prichádza po dlhých desiatich rokoch s novým dlhohrajúcim albumom „Aeon of Deathless Blight“ vydaným u švédskeho vydavateľstva Nigredo Records.
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /data/3/b/3b202ed1-f866-4a93-a8e8-ecff02b28d46/valhalla.sk/web/wp-content/plugins/related-posts-by-zemanta/init.php on line 183
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /data/3/b/3b202ed1-f866-4a93-a8e8-ecff02b28d46/valhalla.sk/web/wp-content/plugins/related-posts-by-zemanta/recommendations.php on line 173
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /data/3/b/3b202ed1-f866-4a93-a8e8-ecff02b28d46/valhalla.sk/web/wp-content/plugins/related-posts-by-zemanta/init.php on line 183
Novinka sa nahrávala a mixovala v Poprade u Martina Barlu, o mastering sa postaral bývalý basgitarista MARDUK Magnus „Devo“ Andersson a autorkou artworku je rumunská ilustrátorka Luciana Nedelea.
Jednotným znakom nového albumu je surovosť okorenená o atmosféru. Otváračka „Vision of Primal Horror“ disponuje hlavne tým druhým aspektom a tvári sa ako intro, ale predsa to úplne typické intro nie je. Obsahuje text a temný ráz dotvárajú mohutné bicie, ale aj gitary a v neposlednom rade chorály.
Potom sa už pokračuje v palebných intenciách. Ako prvé poslucháč zaregistruje surový zvuk bicích a z nich sršiace ultimátne klepačky a víchrice. INFER ponúkajú hlavne blasfemické útoky, avšak popri zúrivosti sa im neustále darí udržiavať aj atmosférickú hmlu visiacu nad každou skladbou. Atmosféru zvýrazňujú black metalové gitarové postupy a aj vokál, ktorý je ozvláštnený ozvenou.
Vokalista a zároveň rytmický gitarista Peter drží svoj hlasový prejav hlavne vo vyššie položenom growlingu občas doplnený o hlbšie polohy a kde-tu je navrstvený. Dalo by sa povedať, že sa nesie v takom uvoľnenejšom duchu, skôr na zvýraznenie „chorobnosti“ ako agresivity.
Album trpí menšou variabilitou, pretože gitarové riffy sú dosť podobné. A aj keď popri intenzite sú tu snahy o občasné zmeny tempa alebo o obohatenie gitarovými sólami, tak chýbajú momenty, v ktorých by vás niečo výraznejšie zaujalo. Zvukové poňatie spomínaných gitarových sól však spôsobuje (v porovnaní s celkovým zvukom nahrávky), akoby prichádzali z iného – vonkajšieho sveta. Za najviac rozmanitú skladbu možno označiť „Into the Pit of Gehenna“.
Začiatok albumu s „Heavenly Beasts“ je sľubná divočina, no s ďalšími zásekmi, skladby tak nejako len plynú…, vo výsledku žiaľ do stratena a zlievajú sa dokopy. Prvou výraznejšou zmenou je v poradí šiesta skladba „Wormangel“ a to zo zvláštneho dôvodu. Má totižto odlišný zvuk, čo si všimnete hlavne u bicích (rytmičák, kopáky) a aj vokál je iný. Song má bližšie k black metalovému prejavu a vlastne celkovo má „Wormangel“ veľmi blízko k čiernemu kovu. Odlišnosť zvuku nevnímam negatívne, pretože práve toto hutnejšie vyznenie mi sedí viac, ale jednoducho cítite, ako by tá skladba bola vytiahnutá z iného obdobia.
Predpokladám, že „Aeon of Deathless Blight“ nebude zas tak úplne nový album, ale skôr zlepenec skladieb, ktoré sa za 10 rokov od poslednej radovky upiekli, čo je pri tak dlhom období pochopiteľné. Dokazuje to aj fakt, že napríklad pieseň „Parasitus Deum“ vznikla už v roku 2015 a spomínaná „Wormangel“ bola zverejnená v roku 2017.
Záver nahrávky, presnejšie posledné tri skladby, sú silnejšieho charakteru a akýmsi oživením celého albumu, na ktoré čakáte vlastne od začiatku. Ich dominantným znakom sú nasekané riffy. V titulnej „Aeon of Deathless Blight“ nedržia šialenejšie tempo iba bicie, ale aj gitarová sekcia. Škoda, že po nej nasledujúca „World of Ash“ s podobnými atribútmi má len dve a pol minúty, lebo tá skladba si doslova pýta ďalšie rozvinutie. V záverečnej „Definite Reversion“ (opäť s iným zvukom) si poviete, že to vyzerá na klasickú uzatváračku s dlhšou stopážou. Piesni dominuje stredné tempo doplnené o klávesové party hosťujúceho Svarthena (AEON WINDS) a celé to pôsobí tak trochu morbídne s nádychom ako od rakúskych BELPHEGOR. INFER však po niečo viac ako dvoch minútach ukážu, že takúto hru nerozohrajú. Razom zmizne temný opar a nasleduje poriadne výživná death metalová rúbačka, ktorá je za mňa vrcholom celého albumu.
Opäť sa však dostaví v poslucháčovi pocit, že tento kúsok bol skomponovaný v inom období, pretože nebyť toho úvodu, tak je to čistokrvná death metalová jazda. Textová stránka Košičanov bola poňatá ako gnostický horor o márnosti ľudskej existencie pretavenej v pohŕdavý vzdor. Postaral sa o ňu s pseudonymom Spíci hrdlo Antikrista.
Hodnotenie autora: 6 / 10
Páčia sa vám naše autorské články? Ak máte záujem, môžete nás podporiť ľubovoľnou sumou. Peniaze využijeme na chod nášho webu.
Žáner: blackened death metal Krajina pôvodu: Slovensko (Košice) Vydavateľstvo: Nigredo Records Dátum vydania: 20.06.2020 Web: https://www.facebook.com/infer666 |
Zostava: Peter S. – vokály, gitara Peter M. – gitara Richard D. – basgitara Robo K. – bicie Hostia: Svarthen – klávesy v „Definite Reversion“ |
Tracklist: Vision of Primal Horror (02:58) Heavenly Beasts (02:47) Into the Pit of Gehenna (04:29) Parasitus Deum (04:02) Salvation Through Devastation (04:10) Wormangel (04:18) Aeon of Deathless Blight (04:28) World of Ash (02:29) Definite Reversion (05:38) |
Diskografia: In Cold Being – 2005 Anti-Human – 2008 Sede Vacante Aeternum – 2010 Aeon of Deathless Blight – 2020 |
Definitíva: Košičania INFER stavili na novom albume „Aeon of Deathless Blight“ na klepačkové víchrice a surovosť, no novému materiálu nechýba ani atmosféra. Kvality nahrávky znižuje menšia variabilita s absenciou výraznejších momentov. |
1 – absolútny prepadák, 2 – otrasné, 3 – slabé, ale stojí za povšimnutie, 4 – priemer s nedostatkami, 5 – priemer s ambíciami, 6 – dobré, 7 – veľmi dobré, ostane dlho v pamäti, 8 – výborné, 9 – strhujúce, nezabudnuteľné dielo, 10 – genialita, pravá Valhalla
Odporúčané články
Redaktor Valhalla.sk