Slovenská pätica hudobníkov počúvajúca na meno TARVERP (predtým PREVRAT) vznikla v roku 2008 a v lete tohto roka uzrel svetlo sveta ich debut „Angel of Light“.
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /data/3/b/3b202ed1-f866-4a93-a8e8-ecff02b28d46/valhalla.sk/web/wp-content/plugins/related-posts-by-zemanta/init.php on line 183
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /data/3/b/3b202ed1-f866-4a93-a8e8-ecff02b28d46/valhalla.sk/web/wp-content/plugins/related-posts-by-zemanta/recommendations.php on line 173
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /data/3/b/3b202ed1-f866-4a93-a8e8-ecff02b28d46/valhalla.sk/web/wp-content/plugins/related-posts-by-zemanta/init.php on line 183
Hlavným mozgom rožňavského zoskupenia je talentovaný mladý hudobník Marko Hundža, ktorého poznáme aj zo skupiny RENAISSENSE, ešte stále poslednej slovenskej kapely, ktorá si zahrala na legendárnom festivale Wacken Open Air. A chtiac-nechtiac, mladší „súrodenec“ TARVERP (keďže skupina vznikla v roku 2011), je predsa len o niečo známejšia.
Akokoľvek som sa snažil vyhnúť porovnávaniu týchto dvoch kapiel, jednoducho sa to nedá. Služobne staršia TARVERP, je na debute priamočiarejšia, melodickejšia ako RENAISSENSE. Tí sa zas neboja experimentovať a zachádzať viac do progresívnejších, ale aj extrémnejších polôh. Dôvod tohto porovnávania je jednoduchý. Ústredná postava oboch skupín – Marko Hundža.
Na mysli mám najmä jeho farbu hlasu, štýl spevu a frázovanie (a dočkáme sa aj pre neho typickej flauty). Pravda, pri piesňach TARVERP nepoužíva extrémnu polohu vokálu a tá sa mi tam pri niektorých skladbách doslova pýtala (dočkal som sa ho iba v prípade piesne „Epitaph“, no práve táto by sa viac patrila do repertoáru víťazov Wacken Metal Battle Slovakia). Verím, že sa jej v hojnejšom počte dočkáme na novinke RENAISSENSE, ktorú Rožňavčania už usilovne pripravujú. No, aby som sa vrátil k pôvodnej myšlienke, práve Markov spev vo mne evokoval pocity, že počúvam RENAISSENSE (možno je to tým, že práve túto kapelu som v jeho podaní počul ako prvú).
Debut štartuje klávesové a atmosferické intro „From Behind the Olden Mirror“, po ktorom sa už rozbehne album na plné obrátky piesňou „Heart & Sword“ a od úvodu vám bude jasné, že pred nami je poriadna porcia melodického power metalu. Kapele nie je po inštrumentálne stránke čo vytknúť. Chalani sú muzikanti, ktorí to so svojimi nástrojmi vedia.
Väčšina skladieb na nahrávke sa pohybuje v rýchlom až stredne-rýchlom tempe, na album sa ale vošla aj krátka inštrumentálka „Truth & Lie“, klávesová, doslova až futuristická „Bring Me Back My Innocence“, či ďalšia inštrumentálka „Desperate Flight of Freedom“, tá sa ale narozdiel od prvých dvoch menovaných vydarila, pretože tie považujem za dosť zbytočné.
Už tak je debutový album veľmi dlhý (presahuje hodinu!) a časom sa chtiac-nechtiac všetky piesne zlievajú. Ak vydržíte počúvať celú nahrávku naraz, zistíte, že vám po jej odohratí neostala výraznejšie v pamäti žiadna skladba. A to je práve kameňom úrazu debutu „Angel of Light“. Dĺžka a veruže aj nápady. Miestami je až príliš cítiť inšpirácia takými RHAPSODY OF FIRE alebo STRATOVARIUS (Heart & Sword , „First Time“, „Angels of Light“, alebo „Lead Me to Nowhere“ – tu sa Marko snaží výšky ťahať až do polôh „uplakaného“ Andreho Matosa).
Lyrickú časť mal poväčšine na starosti práve Marko, texty sa venujú pravde a láske, spravodlivosti alebo boju za slobodu. Že je vám to povedomé? Nuž, podobné témy k power metalu patria.
Aby som len nehanil, kapela má potenciál, práve inštrumentálna časť je kvalitná, plná melodiky, ale i dravosti. Do pozornosti istotne dávam piesne „Twins“, poriadnu jazdu s motorkárskym nádychom „Ride Thru Hell“, „Pagan Ritual“, „Long Way Home“, či záverečnú „Angel of Light“, aj napriek výraznejšej inšpirácii u vyššie spomínaných velikánov melodického žánru. Vydaril sa aj artwork albumu, ktorého kresbu si na starosti vzala mladá umelkyňa, známejšia pod pseudonymom Alexandra Power. Takisto je oživením aj hosťujúca vokalistka Andrea v piesňach „Pagan Ritual“ a „Angels of Light“.
TARVERP sa pokúsili oživiť pomerne stojace vody slovenského melodického metalu a čiastočne sa im to aj podarilo. Do budúcnosti však treba jednoznačne skrátiť dĺžku albumu, pretože potom poslucháčovi dielo prešumí cez uši bez nejakého výraznejšieho momentu, ktorý by sa mu vryl do pamäte. Ja sám som mal aj po viacerých počutiach problém udržať koncentráciu až do jeho konca.
Hodnotenie autora: 6 / 10
Žáner: power metal Krajina pôvodu: Slovensko (Rožňava) Vydavateľstvo: na vlastné náklady Dátum vydania: júl 2016 Web: https://www.facebook.com/tarverp/?fref=ts |
Zostava: Marko Hundža – spev, gitara, flauta Jakub Ferenc – gitara, vokály Jakub Potempa – klávesy, vokály Dávid Šmihula – basgitara, vokály Jerry Ulbrik – bicie, vokály Hosť: Andrea Kirschová – vokály (7, 15) |
Tracklist: From Behind the Olden Mirror (2:24) Heart & Sword (3:59) Truth & Lie (1:06) Twins (4:04) First Time (5:44) Ride Thru Hell (2:41) Pagan Ritual (6:05) Epitaph (3:40) Long Way Home (5:20) Learning To Fly (4:30) Bring Me Back My Innocence (2:17) Lead Me to Nowhere (4:48) Sunwind (6:17) Desperate Flight of Freedom (3:25) Angels of Light (6:45) |
Diskografia: Angel of Light – 2016 |
Definitíva: Agilný a talentovaný hudobník Marko Hundža je vo výraznej miere podpísaný na debute jednej z jeho dvoch kapiel zvanej TARVERP. Pomerne svieži power metalový materiál „Angel of Light“ je remeselne dobre zahraný, no trpí prehnanou dĺžkou, miernou inšpiráciou známejších melodických mien a chýba mu výraznejšie zapamätateľný moment. |
1 – absolútny prepadák, 2 – otrasné, 3 – slabé, ale stojí za povšimnutie, 4 – priemer s nedostatkami, 5 – priemer s ambíciami, 6 – dobré, 7 – veľmi dobré, ostane dlho v pamäti, 8 – výborné, 9 – strhujúce, nezabudnuteľné dielo, 10 – genialita, pravá Valhalla
Odporúčané články
Šéfredaktor portálu Valhalla.sk